Geen fruit van de Colruyt

12 Jun

Één van de leukste dingen aan Nicaragua was dat we er zoveel dingen konden doen die in België niet getolereerd zouden worden. Één van die dingen was bijvoorbeeld in deze “camion-laadbak-auto” rijden. Dat vond ik echt een fijne en unieke ervaring en zo heb ik ook veel van de omgeving kunnen meepikken zoals koeien die vrij over straat lopen. Die dag waren we op weg naar de rivier om lekker te barbecueën en een beetje uit te rusten van onze week in Nueva Guinea.

20130612-174926.jpg
één van mijn grote dromen, voordat ik naar Nicaragua vertrok, was om het fruit rechtstreeks van de bomen te plukken en dan op te eten. Gelukkig was mijn wens in vervulling gekomen en hebben we een verse kokosnoot kunnen eten in Los Angeles! Later, in Léon, tijdens het hanengevecht, heb ik ook kunnen genieten van een verse mango die ik zelf van de boom had geplukt. Het hanengevecht had me niet kunnen bekoren maar gelukkig had de mango-ervaring mij toen toch nog eventjes kunnen opvrolijken tijdens het gruwelijke gevecht

20130612-175032.jpgb
In Nueva Guinea werden we beschouwd als echte VIP’s of PMP’s (Personas Muy Populares). Enkele van ons zijn zelfs op televisie geweest. Astrid, Jill en ik waren ook nog eens op de radio te horen. Soms werden we zelfs herkend als Amerikaanse filmsterren of zangeressen. Ik vond het vooral heel gek toen er foto van Astrid en mij met een verfborstel in de hand op de achtergrond van een leerling haar gsm stond. Deze leerling zat op school waar wij waren gaan verven en zij en haar vriendinnetjes hadden een dag geleden om een foto gevraagd. Gelukkig waren ze altijd heel lief en vriendelijk en waren wij ook heel fier dat we met hen op de foto mochten!

20130612-175125.jpg

Saludos,
Astrid Lacroix

Leave a Reply

