Un viaje inolvidable

12 Jun

20130612-175531.jpg

Meedoen aan de inleefreis naar Nicaragua was de beste beslissing die ik tot nu toe ooit genomen heb.

Het was een reis vol goede herinneringen en onvergetelijke momenten: achteraan in een pick-up meerijden, zwemmen in een vulkaankrater, samenleven met een zeer aangenaam gastgezin,…

20130612-180005.jpg

Voor ik vertrok had ik Nicaragua voorgesteld als een land zonder verharde wegen en maar enkele plaatsen met elektriciteit, behalve dan in enkele grote steden, maar nu weet ik wel beter, er is bijna overal elektriciteit en bijna alle straten zijn verhard. Een juiste verwachting was wel dat er een grote kloof is tussen rijk en arm, zo was er in Managua een arme man die ons persé .mwou rondleiden in de kathedraal. Hij kon niet praten, maar bleef de hele tijd bij ons en deed ons tekens van waar we naartoe moesten (terwijl we er niet om vroegen). Later toen we vertrokken naar het winkelcentrum tegenover de kathedraal riskeerde hij zijn leven om voor ons de auto’s tegen te houden. We kwamen aan bij het winkelcentrum waar hij ons ook wou rondleiden, maar hij mocht niet binnenkomen omdat hij arm was. Dit zal me toch altijd bijblijven.

In Nueva Guinea sliepen Alexander en ik in hetzelfde gastgezin. Dit was zeer een aangename ervaring. We hadden er niet te klagen, behalve dat we elke maaltijd rijst en bonen aten. Alexander had hier geen problemen mee, maar ik was ze al snel beu. Voor de rest was het een zeer fijn verblijf in het gezin. We konden er als we zin hadden rusten in de hangmatten die er ophingen, wat we dan ook meermaals deden.

20130612-175721.jpg

20130612-175807.jpg

Toen we weer naar België vertrokken had ik een dubbel gevoel, ik wou wel terug naar huis, maar ik wou ook niet meer weg uit Nicaragua. Het is zonder twijfel het mooiste land waar ik ooit al geweest ben en ik kan niet wachten om terug te keren.

Groetjes

Robin

20130612-175858.jpg

Leave a Reply

